2013. március 14., csütörtök

Vaníliás sablé diamant - kicsit másképp

 Annyira másképp, hogy akár szentségtörésnek is titulálhatjuk. Hermé keksze tönköllyel? Hogy nyírfacukrot kéne belegyúrni? Aha. Valahogy így. Mivel a reform folytatódik, muszáj néha szélsőségekhez is folyamodnom. Fogtam hát jó barátomat, a Szakácsok könyvét, s az arányokat betartva, - no, meg az elkészítését némileg leegyszerűsítve - 'renjásítottam' a receptet. Ne tessék megijedni, nem annyira sznob, mint a neve ígéri.



Vaníliás sablé diamant xilittel

22,5 dkg vaj
10dkg porcukor xilitből
fél vaníliarúd kikapart belseje
1/4 teáskanál só
32 dkg fehér tönkölyliszt

Hermé kikeveri a vajat és társait, én nem. Szóval mindent alaposan összegyúrtam. 4-5 cm átmérőjű hengert sodortam a tésztából. 1,5 - 2 cm vastag korongokat (amőbákat :P ) vágtam belőle, s fektettem egyből a sütőpapírral bélelt tepsire. 180 fokra előmelegített sütőben 20-22 perc alatt sültek meg. 2 nagy tepsi korongunk lett.

Nem reformer idetévedők porcukorral, vaníliakivonattal/vaníliás cukorral és finom búzaliszttel készítsék.

(A szalagos poént is ellőttem. Telefonnal. Utolsó ízben.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése