2013. december 3., kedd

Reform házi Nutella - gasztroajándéknak

    Tessék szólni, hogy ne száz éves recepteket hozzak! Annyi éve biztos kering már gasztroföldön. Azok kedvéért csak, akik valamilyen oknál fogva nem botlottak még bele a világhálón. Bármilyen uncsi is, mennyei! Ajándékként édesszájúaknak főleg. A recept innen, kissé szerkesztve. Hagyományos alapanyagokkal is működik.






Házi Nutella

10 dkg törökmogyoró (ha lehet egész, de szabad csalni, lejjebb jön a titok!)
10 dkg étcsokoládé (74 százalékos vagy több)
2 teásaknál olívaolaj  (vagy sima étolaj)
1 púpozott teáskanál cukrozatlan kakaópor
2 evőkanál kókuszzsír  (vaj is megteszi)
2 evőkanál eritritol  (vagy nyírfacukor, nádcukor, méz, fehér cukor, agavé.....)
2 evőkanál méz 
200 ml kókusztejszín  (vagy kevesebb sima tejszín, tehéntejből, esetleg sűrített tej, ez esetben az édesítéssel vigyázni!)
1,5 mokkáskanál vaníliapor  (csak azért ennyi, mert megszaladt :) )
csipet só

   Ha egész mogyorót használunk, sütőben 200-220 fokon pár perc alatt illatossá pirítjuk. Vigyázz, könnyen megég! Nos, én csaltam. Egész mogyoró nem volt, csak héjastul darált. Ezt egy kisebb serpenyőben szétterítettem, betoltam a sütőbe, s 200-220 fokra is feltekertem a hőt. Mikor illatozni kezdett, tudtam, nem kell már sok neki. Picit hagytam, épp meg ne égjen. Félretettem hűlni. Aprítóban olaj hozzáadásával varázsoltam majdnem krémmé. (Kell rajta párat tekerni...)
   A csokoládét vízgőz felett olvasztottam fel. Levettem a gőzről, hozzáadtam a kókuszzsírt, a kakaót, az édesítőszert, a vaníliaport és a sót, végül a mogyorókrémet. Jól összekevertem. Visszatetettem a gőzre, belekevertem 1 doboz (150 ml) kókusztejszínt. Kevésnek találtam, újabb dobozt bontottam, s még fél deci belerepült (mi lesz a maradékkal?). Kóstoltam. Ekkor került bele a méz. Micsinájjak, elvetemült vagyok! Alaposan átkevertem, s két kisebb, talán 150 ml-es befőttesüvegbe öntöttem szét. Ami a lábasban maradt, kanállal rögtön meg is ettem. Hehe :)  Tovább tartott leírni, mint elkészíteni.
  Nem s.k. ajándéknak szánom - idén megkímélek tőle mindenkit. Csupán erős édességvágy vezérelt. Ebből pedig nagy baj nem lehet. (Csak nagy segg.)
   Csinos csatos üvegben vagy szimpla befőttesüvegben s.k. dekorálva/csomagolva megállja a helyét a fa alatt.
   A tölcsér kedvenc karácsonyi dekorációm, Kifli és levendulától.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése