2014. március 7., péntek

Túrós pogi

    Van, aki nem ismeri? Nagynénémtől még instrukciókat is kaptam a készítésénél, ami a hajtogatást illeti. Az senkit ne zavarjon, hogy nem élesztős, sőt, roppant "összeolvadós", a hajtogatással mit sem érünk... Egyszerű és nagyszerű. Tönkölylisztből készült elsózott verzió. Mondták, jó volt a bendőnek így is. (Ugye tudjátok, mit mondanak, ha a szakácsnő elsózza az ételt? Tottiba halálomig! :D Nem hagyná kommentár nélkül a zuram...)

Túrós pogi

25 dkg zsíros túró
25 dkg liszt (most 15 dkg fehér tönköly és 10 dkg tk. tönkölyliszt)
25 dkg felkockázott vaj
1 csomag sütőpor (foszfátmentes nem rossz)
1 teáskanál só (1 evőkanállal írta a recim, sokallom!)
maradék tojássárgája vagy fehérje a tetejére, egész tojás is megfelel
sajt vagy mindenféle magvak a szórásra

  Egy nagyobb tálban mindent alaposan összegyúrunk. Fél óráig hideg helyen pihentetjük (nem a hűtőbe toltam). Lisztezett felületen kb. kétujjnyira nyújtjuk, kisebb méretű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. (Vagy jageres pohárral, ahogy én tettem - utána töltöttem is bele...) Megkenjük tojással/felvert fehérjével/sárgájával (az előző műveletnél és itt gyerekmunkaerőt alkalmaztam), tetejére ízlésünk szerint magokat/sajtot szórunk. 180 fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütjük, ez kb. 20-25 perc.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése